Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
اخبارموبایل و لپتاپ

آیفون 16 از تراشه A18 Bionic و رم LPDDR5X استفاده می‌کند

اپل به دنبال بازگشت به روزهای اوج...

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سری گوشی آیفون 14 به عنوان جدیدترین محصول شرکت اپل در بخش تلفن هوشمند به حساب می‌آید. طبق آمار فروش بدست آمده، مدل آیفون 14 پرو توانسته در مقایسه با نسخه استاندارد از فروش بسیار بهتری برخوردار باشد که یکی از دلایل اصلی آن به عدم استفاده از تراشه جدید A16 ارتباط دارد. اکنون، خبرهایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد آیفون 16 از رم و پردازنده سریع‌تری بهره می‌برد.

در حالی که هنوز جزئیات زیادی راجع به سری آیفون 15 وجود ندارد، اما یک گزارش تازه به جزئیات تراشه آینده اپل که قرار است در این گوشی آیفون 16 مورد استفاده قرار بگیرد پرداخت. بر همین اساس، تراشه A18 Bionic بر اساس فناوری ساخت 3 نانومتری TSMC تولید خواهد شد.

آیفون 16 از تراشه A18 Bionic و رم LPDDR5X استفاده می‌کند

آیفون 16 قرار است در سال 2024 به بازار عرضه شود و طبق گفته این منبع، از رم بسیار سریع‌تر LPDDR5X پشتیبانی می‌کند. برای مقایسه، آیفون 14 پرو از حافظه LPDDR5 استفاده می‌کند. از طرفی، اپل برای آیفون 15 قصد ندارد ارتقا سخت افزاری قابل توجهی اعمال کند و بیشتر توجه خود را روی بهبود مصرف انرژی معطوف کرده است.

همچنین، گفته می‌شود گوشی آیفون 15 که در اواسط سال 2023 در دسترس قرار می‌گیرد از تراشه A17 Bionic استفاده می‌کند. انتظار می‌رود این گوشی به جای 6 گیگابایت، از 8 گیگابایت رم در بخش سخت افزار استفاده کند.

استفاده از رم LPDDR5X در آیفون 16 باعث خواهد شد عملکرد این دستگاه تا حد قابل توجهی افزایش یابد. در پایان باید خاطرنشان کنیم که تا عرضه این گوشی حداقل دو سال دیگر زمان باقی مانده و به همین دلیل امکان دارد اپل خیلی از موارد را در بخش طراحی و سخت افزار گوشی تغییر دهد. برای همین بهتر است این اطلاعات را فعلاً در حد شایعه در نظر بگیرد.

منبع
wccftech

سهیل حسینی

گیمر، علاقه مند به تکنولوژی و بازی های ویدئویی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا